lunes, 17 de enero de 2011

Uns malalts incòmodes




Uns malalts incòmodes

A Catalunya són uns quants centenars, però podrien ser milers, encara que no hi ha xifres clares perquè oficialment no existeixen. Els afectats de sensibilitat química múltiple pateixen una doble càrrega. D'una banda, els efectes físics d'una malaltia estranya que pot arribar a tenir uns efectes molt incapacitants. De l'altra, una incomprensió social, mèdica i administrativa que els pot portar a un calvari judicial i assistencial.



SUBTITULADO:


SQM - UNS MALALTS INCOMODES - SUBTITULOS ESPAÑOL - ENERO 2011 - TV3 PROGRAMA 3M MINUTS. from Hogares Limpios para SQM on Vimeo.

5 comentarios:

  1. Jo que ja tinc del 2008 una invalidesa del 50%.
    Pero si que igualment amb sento que esta tot com parat perque tu estas igual de malament i en cuestio de la sensibilitat quimica multi-ambiental o al.lergies que podem fer en aixo i els surolls olors, segons quines llums que enlluernen i molesten molt etc... i las visites de la unitat de Fatiga Cronina i Fibromilalgia al menys jo que vaig al Clinic Barna tinc una visita de control cada 2 anys i si vui anari mes aviat tinc que fer-la pagant i el cost de la visita es elevada, penso que tindriam que poguer tindra acces a mes visites de control per la seguretat social en aquestes unitats pero com estan tan colapsades es un gran problema i si amb sento com abandonada i com ja saban el que tinc i que no poden fer res perque no han descubert mes sobre aquestes malalties , que tinc que fer???????? a i la lluita que vaig tindra per conseguir la meva invalidesa no li desitjo ma ningu perue te molte tela sobre tot a nivell metjes i despres tribunal metje
    Susana

    ResponderEliminar
  2. Me he sentido muy identificada, aunque no estoy diagnosticada de intolerancia quimica, no soporto las colonias, ambientadores, desodorantes, insecticidas, etc...

    Rosa

    ResponderEliminar
  3. IMPRESIONANTE NO PODIA IMAGINAR QUE HUBIERA TANTO DOLOR POR DESCUBRIR DESDE AQUI ALICANTE MARIA ASUNCIÓN UN SALUDO Y ANIMO

    ResponderEliminar
  4. Los enfermos estamos muy desamparados ante esta enfermedad, después de ser diagnosticada hace 3 años en el Hospital Clínic por el Dr. Nogué, este pasado mes de diciembre me ha dado el alta, no por curación esta claro puesto que en estos años he sufrido un empeoramiento considerable,sino porque los enfermos de SQM no tenemos cabida en esta Unidad por ser una enfermedad que no tiene curación ni tratamiento,y mucho menos se está investigando sobre ella, así que un golpe más por si tenía poco.El día que se grabó el reportaje en la puerta del ICAM yo estaba allí,aparezco de fondo y aunque desde hace 2 años tengo una Incapacidad Absoluta me uní a esta concentración para apoyar a otros enfermos, es triste y desolador sentir tanta incompresión e ignorancia por parte de la Administración, de los médicos, y de tanta y tanta gente que no puede imaginar lo difícil por no decir imposible que es vivir ASI.Animo a todos!!

    ResponderEliminar
  5. GRACIAS POR VUESTROS COMENTARIOS Y ÁNIMOOOOOOO...
    ¡¡¡TOD@S UNID@S... LO VAMOS A CONSEGUIR!!!

    ResponderEliminar